Overlijden medeparochiaan Jos Wesselingh

Afgelopen zaterdag ontvingen we het ontstellende bericht dat geheel onverwachts is overleden medeparochiaan Jos Wesselingh.
Het verbijsterende bericht slaat een groot gat binnen ons dorp en gemeenschap; Jos was zowel binnen Nes als de St.Urbanusparochie zeer actief en betrokken. Zo was hij o.a. druk met de locale scouting en via zijn werkzaamheden bij de gemeente Amstelveen steeds bezig met het wel en wee binnen het dorp.

Als kerkgemeenschap zijn we hem zeer dankbaar voor alles wat hij voor ons heeft gedaan en betekend. Hij was als een pilaar binnen de parochie waar iedereen een beroep op kon doen. Had je Jos nodig voor een klus die moest worden geklaard? Één woord was voldoende en hij stond voor je klaar. Zo was Jos jarenlang lid van het St.Ceciliakoor waar hij de baspartij voor zijn rekening nam, waarmee hij een stevige ondergrond voor koor en zang vormde. Daarnaast zorgde hij altijd voor een extra feestelijk tintje tijdens bijzondere gebeurtenissen door boven in de toren de 4 vlaggen te plaatsen, welke prachtig zichtbaar waren tot in de verre omtrek. Iedereen wist dan: Daar gebeurt iets bijzonders! Het was een zware en ingewikkelde klus die hij in z’n eentje klaarde, een huzarenstuk. Zeer recent heeft hij nog meegeholpen met het vervangen en moderniseren van de elektrische bedrading van de klokken in de kerktoren. Een zware en moeizame kruip-en-sluip klus door het binnenste van de kerk met uiteindelijk een klinkend resultaat. Zo was Jos. Kundig, bereidwillig en betrokken, een fijne vent.
We voelen ons verslagen nu Jos er niet meer is. Laten we zijn gezin en familie tot steun zijn in deze onmenselijke zware dagen en Jos gedenken in onze gebeden.

De uitvaartdienst, waarin pastoor Adolfs zal voorgaan, zal plaatsvinden op zaterdag 16 maart om 13.30uur in de St.Urbanuskerk te Nes aan de Amstel. Aansluitend zal Jos begeleid worden naar zijn laatste rustplaats op ons kerkhof ‘Vreedenhof’. Na de plechtigheid is er gelegenheid om samen te komen in het dorpshuis ‘Nesse’ om de familie en elkaar tot steun te zijn.

We wensen zijn gezin, familie, vrienden en nabestaanden heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.